A biciklizés jótékony hatásai elég hamar megmutatkoznak, amint elkezdjük tekerni a pedált. Mivel egy teljesen hétköznapi tevékenységnek számít, ezért hajlamosak vagyunk nem észrevenni, hogy milyen pozitív hozadéka van annak, ha felülünk a nyeregbe, például autózás vagy rollerezés helyett. Elég csak a mindennapi közlekedésre gondolni, mivel roppant stresszes manapság csúcsidőben autózni. Viszont megkímélhetjük magunkat a felesleges idegeskedéstől, hogyha a bringát választjuk. A biciklizés jótékony hatásai ellen sokan keresnek kifogásokat. Mert lehet, hogy könnyen áthidalható a forgalmi dugó, amikor kerékpárra pattanunk, de mire beérünk a munkába, addig megizzadunk. Ez viszont elég könnyen kiküszöbölhető, hiszen csak akarat kérdése az egész. A biciklizés kiváló kikapcsolódást kínál az egész családnak. Egyedül és csoportban űzve is élvezetes túrázni. Feltölti a testet és a lelket, miközben teljesen átmozgat. Az új, elektromos változatok miatt egy új dimenzió nyílt meg a biciklizés előtt.
Nem árt ismerni az országúti kerékpár kormány beállítás szabályait
Legalábbis abban az esetben, ha egy ilyen típusú bringával szeretnénk aprítani a kilométereket. Minél gyorsabban szeretnénk menni, annál alacsonyabbra érdemes állítani a kormány magasságát. Általánosságban elmondható, hogy az optimális országúti kerékpár kormány beállítás az, amikor a kormányszár és a nyereg egyvonalban helyezkedik el. Továbbá tény, hogy nem lesz mindenkinek kényelmes, az alacsony kerékpár kormány beállítás. Az előre dőlő pozíció megszokása időbe telhet. Ezzel nem árt tisztában lenni, mielőtt úgy döntünk, hogy mindenképp versenybringát szeretnénk beszerezni, mert az ideális beállítást az jelenti, ha a kormány 5-10 cm-vel alacsonyabban van a nyereghez képest. A legegyszerűbben úgy lehet megtalálni az ideális helyzetet, ha a fokozatosságra törekszünk. Így szép lassan teljesen összhangba kerülhetünk a kerékpárral, ami kényelmet és hatékonyságot eredményez. A rossz kerékpár kormány beállításnak hamar meg lehet tapasztalni a hátrányát, kezdve azzal, hogy már néhány perc elteltével kényelmetlenné válik a tekerés.
Mi az a gravel kerékpár, amiről olyan sokat hallani?
A bringás berkeken belül megoszlanak a vélemények erről a típusról. Van, aki teljesen feleslegesnek tartja, más pedig esküszik rá, hogy ez az egyik legjobb választás vegyes terepre. De mégis, mi az a gravel kerékpár és mit takar az elnevezés? Kinek ajánlott? Lehet, hogy ez csak egy új divathóbort vagy tényleg van létjogosultsága ennek a modellnek? Látszatra úgy néz ki, mint egy országúti és MTB szerelemgyermeke. A cyclocross bringák kisöccse. Hogyha szeretnénk fürgén haladni az erdei utakon is, de az aszfaltos részek is hozzátartoznak az útvonalhoz, akkor a gravel lesz a megfelelő választás. Az elnevezés kavicsos, salakos talajt jelent, utalva arra, hogy milyen közegben állja meg a helyét egy ilyen bringa. Kényelmesebb, kint egy cyclocross, mivel a kormány magasabban helyezkedik el az üléshez képest, a kerekei is vastagabbak, illetve a tengely hosszabb. Hogy megkapjuk a választ arra a kérdésre, hogy mi az a gravel kerékpár, a váltórendszer átdolgozását is meg kell ismernünk. Aki országúti berkekből érkezett, annak a 2x-es rendszer ideálisabb, míg az MTB-s részről érkezők az 1x-es rendszerrel lehetnek elégedettebbek.
Bivakolás Magyarországon – új őrület hódít!
Ezt pedig egy gravel túrával is össze lehet fonni. A bivakolás Magyarországon virágkorát éli. Egyre többen döntenek úgy, hogy a szabad ég alatt hajtják álomra a fejüket, amikor elindulnak túrázni. Ez a tevékenység hasonló a sátorozáshoz, csak éppen sátor nélkül. A bivakolás pont emiatt hordozza magában azt az esszenciát, amibe már annyian beleszerettek. A bivakolás Magyarországon az ország számos pontján lehetséges, nagyon kellemes természeti körülmények között. Még közelebb kerülhetünk a természethez, ám nem árt körültekintően megválasztani a fekvőhelyünket. Börzsöny, Dobos-kút, a Galya-kilátó, túra a Kámor erdőben, mind remek kikapcsolódást biztosítanak. Szóval helyszínből akad bővebben, hiszen ez még csak néhány volt azok közül, ahová ellátogathatunk bivakolás céljából.