Aki napjainkban valamilyen termék vagy szolgáltatás értékesítésével foglalkozik, az már minden bizonnyal elgondolkodott a webshop indításán. Az emberek jelentős része ugyanis egyre inkább az interneten keresztül történő vásárlást részesíti előnyben, a hagyományos boltokkal szemben.
Néhányan azonban valószínűleg elbizonytalanodnak, amikor utána olvasnak egy kicsit a témának, hiszen a webáruház készítés összetett folyamat. Nagyon sok szempontot kell mérlegelni és sokféle szabálynak, előírásnak kell megfelelni.
Ezért, bár az ügyesebbek minden bizonnyal saját maguk is megbirkóznak a kivitelezéssel, webáruház készítés esetén legtöbben mégis igénybe veszik a szakember segítségét. Az igények és a lehetőségek összehangolása ugyanis nagy tapasztalatot és a rendszer pontos ismeretét igényli.
Maga a webáruház készítés sok apró lépésből áll, de minden esetben a célok megfogalmazásával indul. Ezt követi az értékesíteni kívánt termékek meghatározása, a megjelenés kialakítása, a fizetési, szállítási rendszer kidolgozása, a rendszer feltöltése.
Mindenféleképpen tervet kell készíteni arról, hogy milyen módon lehetséges a vevők vásárlásra ösztönzése, illetve mekkora bevétel és költség-ráfordítás várható. Az éles üzembe helyezés előtt, általában több tesztelési cikluson is keresztülmegy a webshop.
A webáruház készítés folyamata azonban itt nem ér véget, hiszen a folyamatosan változó vevői igényekhez és elvárásokhoz állandóan alkalmazkodni kell, így a rendszeres karbantartás, korszerűsítés is elengedhetetlen.